Utskrift från Malmö universitets webbplats www.mah.se

IT-service utökar i Orkanen

2018-02-22

Nu utökas teknikutlåningen med en fast plats för utlämning av beställd IT-utrustning, med en flytt till ny lokal i Orkanens bottenvåning i E121. Den nya lokalen nås både inifrån Orkanen och direkt från Nordenskiöldsgatan. Förutom utlämning av utrustning kan man även återlämna gammal utrustning.

Utleverans av beställd IT-utrustning

Tidigare har beställda produkter levererats av eller hämtats upp hos IT-tekniker i respektive byggnad efter överenskommelse. Förändringen av verksamheten i Orkanen kommer att innebära en större tillgänglighet, eftersom det alltid finns någon på plats så att beställaren kan hämta upp produkterna när det passar under dagen. De vanligast förekommande tillbehören kommer att finnas på lager för att det ska gå snabbare när man beställer. Vid nyleverans av dator kommer tekniker även i fortsättningen att komma ut med den till användaren.

Det är endast de medarbetare som har sin arbetsplats på Universitetsholmen som ska hämta ut sin utrustning i Orkanen, medarbetare på OD, HS och Forskaren kommer även fortsatt att få sin beställda utrustning av IT-tekniker lokalt.

Felanmälan och support hanteras som tidigare

Felanmälan och support kommer även framöver att hanteras som tidigare, genom kontakt med Servicedesk, som skickar en tekniker om problemet inte går att lösa över telefon.

Här hittar du öppettider och mer information

Text: Janni Karlsson