Utskrift från Malmö högskolas webbplats www.mah.se

Taxi och kollektivtrafik

XLNT kan inte boka lokalresor utöver anslutningstaxi till flyg och tåg. Här finns information om hur du åker kollektivtrafik och taxi.

Resor med buss eller tåg

Om du ska resa med Skånetrafikens bussar eller tåg ska du i första hand använda Jojo-kort om det finns på din avdelning eller institution. Ditt ekonomistöd kan informera om vad som gäller på din arbetsplats.

Om du ska resa med lokaltrafiken utanför Skåne eller om Jojo-kort inte finns tillgängligt betalar du själv biljetten och får ersättning i efterhand genom reseräkning i Primula eller blankett för kontantutlägg.

Medarbetare har möjlighet att ha ett kostnadsfritt Eurocard för kreditköp. Läs mer om betalkort för utlägg

Så bokar du taxi

När du ska åka taxi ska du boka din resa genom MYCAB som högskolan har avtal med. Om din taxiresa är en anslutning till en tjänsteresa med tåg eller flyg kan du boka den genom XLNT. Du kan boka taxi i hela Sverige.

Anställda på högskolan har fått e-postmeddelande med användarnamn och inloggningsuppgifter. Hittar du ej ditt användarnamn/inloggning kan du kontakta MYCAB så får skickar de nytt e-postmeddelande. Är du nyanställd så ska du kontakta din resegranskare som ordnar så att profil läggs upp hos MYCAB.

Du bokar taxi hos MYCAB på följande sätt:

Via telefon på 0771-555 666. Numret är detsamma oavsett var du än befinner dig i landet. Du identifierar dig genom att ange ditt användarnamn.

Via internet på www.mycabtravel.se. Klicka på Logga in och ange dina inloggningsuppgifter.

  1. Välj flik för typ av resa
  2. Ange tidpunkt, adress med mera
  3. Välj bil och lägg i varukorg
  4. Tryck på Kassa
  5. Ange resenär och mobilnummer
  6. Välj betalningsform: Högskolan Malmö
  7. Ange referens och ert namn som beställare 
  8. Godkänn villkor och tryck på Betala och bekräfta

Vid behov av inloggningsuppgifter eller ändring av mobilnummer/referens kan MYCAB kontaktas via e-post support@mycabtravel.se eller telefon 0771-509900 (kontorstid).

Reklamation görs via support@mycabtravel.se. Ange bokningsnr och kort beskrivning av vad som felat.