Utskrift från Malmö högskolas webbplats www.mah.se

Box synkroniseringstjänst

  • I Box molnet sparas alla dina filer.

  • På din dator finns kopior av valda filer
    (de filer som du själv valt att synkronisera)

  • Du ansvarar själv att förändringar synkroniseras till boxmolnet.

När du arbetar i din lokala boxmapp på din dator så ändrar du bara på datorn. När synkroniseringen är aktiv kopieras innehållet upp till molnet. Detta ska ske automatiskt vid internetanslutning, men det händer att ditt synkroniseringsprogram för box på din dator tappar kontakten.

Kontrollera så synkroniseringen fungerar

PC

  • Klicka på "visa dolda ikoner" längst till höger i aktivitetsfältet.
  • Högerklicka på Box Synkronisering

hitta synk på pc

PCsynkpå gång
En gul cirkel syns under pågående synkronisering på en PC.

Mac

  • Klicka på Box-symbolen på menyraden uppe till höger

MAcbilden

 

synkning på mac
Box-symbolen snurrar under pågående synkronisering på en mac.

 

Varje medarbetare ansvarar själv för att synkronisering sker. Vid en hårddisk-krash eller ominstallation ansvarar IT ej för eventuellt försvunna filer. Logga in via en webbläsare för att försäkra dig om att det är de senaste versionerna som finns lagrade.  

För ytterligare frågor ang. support eller utbildning, vänligen kontakta Servicedesk, tel 57 555 alt. support@mah.se.