Utskrift från Malmö högskolas webbplats www.mah.se

Ansök om examen

Examensbevis

När du har avslutat dina studier är det dags att ansöka om examensbevis.

Innan du ansöker är det viktigt att du läser igenom nedan:

  • Om det var mer än 6 månader sedan du studerade klart på högskolan kan ditt användarkonto vara avaktiverat. Ansök då istället via blanketten i inforutan om skriftlig ansökan.
  • Om du inte hittar den examen du ska söka i systemet ansök då istället via blanketten.
  • Tillgodoräknade kurser visas för närvarande inte i studentgränssnittet, men du kan ändå ansöka.
  • Innan du ansöker kontrollera i Ladok att alla kurser är inrapporterade, att namn, adress, titel på självständigt arbete mm stämmer. 
  • Om du studerat inom VAL- eller ULV-projektet kan du inte ansöka via webb. Skriftlig ansökan ska skickas direkt till fakulteten Lärande och samhälle.  

Ansök om examen via webben här

Handläggningstid

Den normala handläggningstiden är 8 veckor. Om kurser från annat lärosäte ska ingå i examen kan handläggningstiden vara upp till fyra månader.

Kopia av förkommet examensbevis

Malmö högskola utfärdar endast ett orginalbevis. Om ditt examensbevis har förkommit kan du få en kopia. På examensavdelningen finns endast examensbevis som utfärdades innevarande och föregående år. Om du tog examen innan dess, maila till arkiv@mah.se och ange ditt namn, personnummer och året då examen utfärdades. Lämna även din aktuella adress.

Senast uppdaterad av Susanne Destow