Utskrift från Malmö högskolas webbplats www.mah.se

Frågor & svar

Hur gör jag om jag inte har en inloggning?

Har du glömt din datoridentitet och/eller lösenord kontakta Helpdesk. Vill du publicera din uppsats i efterhand (d.v.s. efter studietiden) kontakta MUEP för en gästidentitet.

Hur lång tid tar det innan min uppsats syns i MUEP?

Efter att du avslutat registreringen i MUEP skickas automatiskt e-post till program-/kursadministratören som kontrollerar att din uppsats är godkänd och sedan lägger ut arbetet så att det blir synligt i MUEP. Detta kan ta från några dagar till en vecka.

Om din uppsats syns under rubriken Submissions being reviewed när du är inloggad i MUEP väntar den på att godkännas av program/kursadministratören. Om din uppsats syns under rubriken Unfinished submissions har du inte gjort klart registreringen (eller så har uppsatsen skickats tillbaka av administratören t ex om titelsidan inte följer mallen). För att göra klart registreringen, klicka på uppsatsens titel och klicka dig igenom de olika stegen igen.

Hur ska uppsatsens försättsblad/titelsida/omslag se ut?

Här hittar du riktlinjer för titelsidans utformning per fakultet:

Vilka studentarbeten kan jag registrera i MUEP?

Följande studentarbeten kan du registrera i MUEP:

  • Bachelor thesis = Kandidatexamen.
  • Master thesis (1 year) = Magisterexamen
  • Master thesis (2 years) = Masterexamen
  • Student essay 15 hp*
  • Student essay 30 hp*

* Student essay = Yrkesexamen eller hogskoleexamen

Jag vill ändra i min uppsats. Hur gör jag?

För mindre ändringar kontakta oss på muep@mah.se. För större ändringar kontakta först din examinator och för att få ändringarna godkända. Vidarebefordra gärna mejlet från din examinator med den nya pdf-filen till muep@mah.se så uppdaterar vi dokumentet.

Hur gör jag om jag vill ta bort min uppsats?

Kontakta oss på muep@mah.se så hjälper vi dig att ta bort uppsatsen från MUEP.

Senast uppdaterad av Maria Brandström